Piagam Pelanggan ILP Bukit Katil Melaka
Piagam Pelanggan Institusi Latihan Jabatan Tenaga Manusia (ILJTM) adalah:
- Mengeluarkan tawaran kemasukan bagi kursus jangka panjang selewat-lewatnya tiga (3) minggu sebelum kursus bermula;
- Memastikan pelajar-pelajar ILJTM disahkan layak dianugerahkan sijil atau diploma berdasarkan keputusan jawatankuasa berkenaan dalam tempoh lapan (8) minggu selepas tamat sesi latihan bagi semester tersebut;
- Mengeluarkan surat tawaran kemasukan bagi kursus jangka pendek (KJP) selewat-lewatnya tiga (3) hari sebelum kursus bermula;
- Memastikan peserta KJP yang mencatat peratus kehadiran melebihi 80% mendapat sijil dalam tempoh tujuh (7) hari selepas tamat berkursus; dan
- Semua aduan diuruskan dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja dari tarikh aduan diterima dan tujuh (7) hari bekerja dari tempoh menerima maklumat dari pihak ketiga.
Pencapaian Piagam Pelanggan Institusi Latihan Perindustrian Bukit Katil Melaka
Jabatan Tenaga Manusia (JTM) diamanahkan untuk membekalkan tenaga kerja mahir yang terlatih. Dengan itu, kami berjanji:-
1. Mengeluarkan tawaran kemasukan bagi kursus jangka panjang selewat-lewatnya tiga (3) minggu sebelum kursus bermula;
STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (MEI - JULAI) TAHUN 2023 | |||||||
Bil |
Piagam Pelanggan |
Sesi |
Tarikh permohonan dibuka |
Tarikh permohonan ditutup |
Tarikh Hebahan Tawaran |
Tarikh Pendaftaran |
Pencapaian |
1.
|
Mengeluarkan tawaran kemasukan bagi kursus jangka panjang selewat-lewatnya tiga (3) minggu sebelum kursus bermula; (Bahagian Pengurusan Latihan) |
Sesi 2/2023 | 10 Feb 2023 | 01 Jun 2023 | 23 Jun 2023 | 31 Jul 2023 (Pendaftaran Pelajar Baharu Sesi 2/2023) |
107% (Unjuran: 130 pelajar Mendaftar: 139 pelajar) |
2. Memastikan pelajar-pelajar ILJTM disahkan layak dianugerahkan sijil atau diploma berdasarkan keputusan jawatankuasa berkenaan dalam tempoh lapan (8) minggu selepas tamat sesi latihan bagi semester tersebut;
STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (MEI - JULAI) TAHUN 2023 | ||||
---|---|---|---|---|
Bil | Piagam Pelanggan | Bilangan Pelajar |
Bilangan Sijil Dikeluarkan | Peratus Pencapaian |
2 |
Memastikan pelajar-pelajar ILPBK disahkan layak dianugerahkan sijil atau diploma berdasarkan keputusan jawatankuasa berkenaan dalam tempoh lapan (8) minggu selepas tamat sesi latihan bagi semester tersebut; |
Keluaran Sesi 1/2023 (109 orang) |
109 | 100% |
3. Mengeluarkan surat tawaran kemasukan bagi kursus jangka pendek (KJP) selewat-lewatnya tiga (3) hari sebelum kursus bermula;
STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (MEI - JULAI) TAHUN 2023 | ||||
---|---|---|---|---|
Bil | Piagam Pelanggan | Bilangan Tawaran |
Bilangan Surat Tawaran Dikeluarkan |
Peratus Pencapaian |
3 |
Mengeluarkan surat tawaran kemasukan bagi kursus jangka pendek (KJP) selewat-lewatnya tiga (3) hari sebelum kursus bermula; |
220 | 220 | 100% |
4. Memastikan peserta KJP yang mencatat peratus kehadiran melebihi 80% mendapat sijil dalam tempoh tujuh (7) hari selepas tamat berkursus;
STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (MEI - JULAI) TAHUN 2023 | ||||
---|---|---|---|---|
Bil | Piagam Pelanggan | Bilangan Peserta |
Bilangan Sijil Dikeluarkan | Peratus Pencapaian |
3 |
Memastikan peserta KJP yang mencatat peratus kehadiran melebihi 80% mendapat sijil dalam tempoh tujuh (7) hari selepas tamat berkursus; |
220 | 208 - Selesai 12 - Belum Tamat |
94.5% |
5. Semua aduan diuruskan dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja daripada tarikh aduan diterima dan tujuh (7) hari bekerja dari tempoh menerima maklumat daripada pihak ketiga.
STATUS PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN (MEI - JULAI) TAHUN 2023 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Bil | Piagam Pelanggan | Bulan | Bilangan Aduan Diterima |
Bilangan Aduan Diurus dan Selesai | Peratus Pencapaian |
1 |
Semua aduan diuruskan dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja daripada tarikh aduan diterima dan tujuh (7) hari bekerja dari tempoh menerima maklumat daripada pihak ketiga. |
Mei - Jul 2023 | 0 | 0 | 100% |